خانه خلاق و نوآوری| چالش‌های موجود در حوزه تعلیم و تربیت شناسایی شد

خانه خلاق و نوآوری| چالش‌های موجود در حوزه تعلیم و تربیت شناسایی شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 84370
خانه خلاق و نوآوری تتا زمینه فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت برای حل مشکلات موجود در این عرصه را فراهم کرده است.

خانه خلاق و نوآوری تتا در حوزه تعلیم و تربیت با حمایت و راهبری ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرده است.

این خانه خلاق و نوآوری می‌خواهد زیست بومی از فعالین تعلیم، تربیت و آموزش را در یک فضای صمیمی جمع کند تا مشکلات و چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد را شناسایی و برای آن‌ها راه‌حل ارائه کند.

 

توجه ویژه به حوزه استعدادیابی

خانه خلاق و نوآوری تتا، در حال حاضر با 4 شرکت خلاق در حوزه‌های اپلیکیشن واقعیت افزوده، تولید بازی‌های رومیزی، دانش‌افزایی و تولید محتوا ویژه خانواده‌ها و معلمین و استعدادیابی فعالیت می‌کند که با همراهی ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولیداتی نیز داشته است.

یکی از کلیدی‌ترین موضوعاتی که در فضای تعلیم و تربیت کشور به آن کم‌توجهی شده بحث استعداد است، این خانه خلاق و نوآوری در حوزه‌های بازی‌درمانی، چگونگی شناخت استعداد و هدایت تحصیلی فعالیت‌های مؤثری انجام داده است.

 

تولید محتوا و طراحی اپلیکیشن واقعیت افزوده

این خانه خلاق و نوآوری فضای یادگیری از طریق فناوری‌های نوین را فراهم آورده و در حال حاضر اپلیکیشن واقعیت افزوده درس شیمی را طراحی کرده است. بحث تولید محتوا در حوزه‌ مطالب مفید کتاب درسی محور بعدی فعالیت خانه خلاق و نوآوری تتا است که در حوزه دانش‌افزایی خانواده‌ها، رشد و تربیت فرزند نیز فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

بازی رومیزی کاوه صنعتگر برای توانمندسازی در حوزه‌های دانش‌بنیان و خلاق و نوآوری و همچنین آشنایی با مفاهیم مختلف اقتصادی و چگونگی پس‌انداز و خرج کردن طراحی شده است که می‌تواند برای مدارس مفید و کاربردی باشد.

 

بهبود وضع آموزش و پروش

محمد رضا حسین پور مدیر خانه خلاق و نوآوری تتا خبر از برگزاری رویداد استعدادیابی و هدایت تحصیلی با کمک دانشگاه شهید بهشتی و حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داد و گفت: تاکنون برای شرکت‌های خلاق عضو خانه خلاق و نوآوری تتا کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های مختلفی برگزار شده است.

مدیر خانه خلاق و نوآوری تتا با بیان اینکه همواره ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامی خانه‌های خلاق و نوآوری بوده، عنوان کرد: تاکنون کمک‌های مفیدی همچون بحث‌های ارتباطی و شبکه‌سازی و موارد بسیار دیگر اتفاق افتاده است.

خانه‌های خلاق و نوآوری، به‌عنوان پلتفرم اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استفاده از توان‌بخشی خصوصی برای اجرایی سازی آیین‌نامه‌ها، سیاست‌گذاری، تسهیل گری و حمایت از شکل‌گیری زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، از طریق کمک به ایجاد زیرساخت، تسهیلات مالی، مشاوره، توانمندسازی و حمایت‌های معنوی در مسیر توسعه محصولات، خدمات و بازار فناوری‌های نرم و صنایع خلاق هستند.

خانه خلاق و نوآوری تتا که در زمینه تعلیم تربیت، آموزش و یادگیری فعالیت می‌کند، با راهبری و حمایت‌های ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین استفاده از رویکردها و فناوری‌ها نوین سعی در بهبود وضع آموزش و پروش کشور دارد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
خانه خلاق و نوآوری| ستاپ؛ سکویی برای تحول آموزش‌وپرورش ایجاد شد
خانه خلاق و نوآوری| ستاپ؛ سکویی برای تحول آموزش‌وپرورش ایجاد شد
01/01/10 - 09:09
خانه خلاق و نوآوری ستاپ برگزار می‌کند؛ سکوی تحول و آموزش با جذب ایده‌های نوآورانه
خانه خلاق و نوآوری ستاپ برگزار می‌کند؛ سکوی تحول و آموزش با جذب ایده‌های نوآورانه
00/11/11 - 16:40
دهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق برگزار می‌شود
دهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق برگزار می‌شود
96/09/20 - 10:50
بیشتر بخوانیم